השימוש בחומצות חזקות ובמדכא מלנין הוא טרנד חזק בישראל ובארה"ב, תרבות האינסטנט, וחוסר הסבלנות בכל מה שקשור בתוצאות גורמות לעיתים לחשוב שחזק הוא בהכרח טוב יותר.

?אבל מה לגביי הנזק העתידי או הקרוב אפילו? והאם יש צורך בקילוף חזק?

לפי מעצמות טיפוח גדולות בעולם, קוראה וצרפת למשל..לא!  שם משתמשים בצמחי מרפא ובחומרי גלם ממקור טבעי ובריא יותר מאשר בקוסמטיקה הישראלית המקצועית. לגמריי עניין של גישה.

העור שלנו בנוי שכבות אם נזין אותו כמו שצריך בלחויות ובאבני בניין לייצור קולגן,לא נזדקק בהכרח לקלף אותו כדי לחשוף עור גמיש ויפה, להיפך.

כשאנחנו "שורפות" את העור בכוונה, גם אם זה מבוקר כביכול אצל הקוסמטיקאית אנחנו חושפות את שכבות העור העמוקות לנזק בלתי הפיך, גם ממזהמים שחודרים בזמן הטיפול, הרי החדר אינו סטרילי בזמן שאנחנו מורחות חומצה, וגם העור הולך ונעשה דק, איבדנו נפח, נפח שכל כך התאמצנו להחזיר לעור עם מלחחים.

קשה מאד להעריך את הנזק העתידי שמדכא מלנין-הידרוקינון במינון גבוה או ממושך יגרום לעור. מה שמוכח וידוע הוא שהידרוקינון עלול לגרום לאודם,לגרד, ולרגישות יתר שעלולה "להתפוצץ" כסבוראה או מחלת עור אחרת בעתיד.

אפשר וכדאי במקום השימוש הגורף בחומצות לשקול זאת היטב ולהתבונן בשיקולים לכאן או לכאן, לפני שממהרים לאמץ כל טרנד שייש עימו סכנה.